Pages

my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 20, 2012

Kuching - Jom makan di Coffee 'O' Corner

Assalamualaikum,

Hari saya nak sambung balik cerita pasal kunjungan selama 2 hari 2 malam di Sarawak.  Pada keesokan paginya kami menyewa kereta Avanza bersama pemandunya sekali En. Sohot namanya, disebabkan Ezzah tidak berapa faham lagi jalan-jalan di Kuching.  Jadi kami beritahu ke mana saja nak pergi dia akan bawa dan bercerita tentang tempat menarik di Sarawak, peramah sunggguh.


So tempat pertama kami nak pergi ialah Coffee 'O' Corner nak breakfast, sebelum pergi Sarawak saya dah googles tempat yang wajib pergi kalau ke Kuching, inilah antara tempatnya dan kawan sepejabat pun ramai yang suggest makan kat situ.  Banyak sungguh makanan yang ada di situ sehingga rambang mata tak tau mana yang sedap, tapi kawan saya Rokiah pesan suruh rasa makan Roti Mayonis Daging yang popular kat situ.  So jom layan gambar makanan kami.

mee kolok sedap...

bersungguh-sungguh makan nampak!!!

Inilah roti mayonis daging

bila dah belah macam martabak daging rupanya cuma
dia curah sos dan mayonis kalau kat semanjung cicah
dengan kuah kari @ dalca

ezzah makan roti moon telur
roti canai dipotong kat bawah telur
daging tu macam daging martabak saja.

Toyana makan roti moon daging macam sama jer...

Encik suami cuma makan nasi lemak tak de semangat nak ambil gambar.  Lupa pulak nak tulis sepanjang hari tu Ezzah dan rakanya Toyana (orang Sabah) menemani kami sbb diaorang tengah cuti mid sem jadi boleh lah ikut.

thanks Ezzah dan Toy

Sebelum tu kami nak pergi ke Serikin tapi Pasar Serikin cuma pada hari Sabtu dan Ahad mengikut kata En Sohot, jadi terpaksa lupakan.  Ok... nanti kita story mory lagi.  (tak de bahan sangat, terpaksa simpan skit, boleh buat banyak skit update) huhuhu...



No comments:

Post a Comment